Sayfalar

ToolBars

Get our toolbar!

26 Mayıs 2013 Pazar

Sosyal medya ile iş bulmak için 7 Yöntem

Sosyal medya ile iş bulmak için 7 Yöntem
Bu konu hakkında çok yazıldı, çizildi. Soru net: Sosyal Medya ile nasıl iş bulunur?
Sosyal ağlar  ”like” ve ”tweet” etmekten çok daha fazla anlam taşıyor. Sosyal medyada izleyelim, gülelim, üzülelim, paylaşalım ama şunu bilelim ki bu uçsuz bucaksız dünya, bize çok daha fazlasını vaat ediyor.
Yapılan son araştırmalara göre, insan kaynakları uzmanlarının %86′sı eleman alımı yaparken iş başvurusu yapanların sosyal medya profillerine bakıyor. Peki ”iş arayan” profilinden büyük resme baktığınızda ”sosyal medya ile nasıl iş bulabilirsiniz?”
Sosyal medya ile iş bulmak için 7 Yöntem

1- Twitter, Linkedin ve Facebook profillerinizde iş aradığınızdan bahsedin

Sosyal ağlardaki durum güncellemelerinizde nasıl bir iş aradığınızdan bahsedin. İş aradığınız bir dönemde arkadaşlarınız size yardım etmek isteyeceklerdir. Yardımdan öte, belki kendi yakınları da zaten sizin gibi birini arıyor olabilir. Dolayısıyla bir win-win durumu ortaya çıkar. Arkadaşlarınız Linkedin’de sizi tavsiye ederek, ya a Facebook’taki durum güncellemenizi paylaşarak size yardımcı olabilirler. Sosyal medyanın viral etkisi devreye girdiğinde sesinizi binlerce kişi duyabilir. Durum güncellemenizin paylaşılacağını varsayarak aşağıdaki ayrıntıları kapsayan bir ”güncelleme” paylaşın.
  •  Hangi İş Alanında ve hangi pozisyonda iş aradığınız
  • CV’nize ulaşılabilecek link (Bu konuya daha sonra değinilecek)
  • Samimiyetiniz göstergesi ve ”call to action” cümlesi. ( Diğer bir deyişle onların ne yapmalarını istiyorsunuz? Paylaşmalarını mı? İlgilenen işverenlerin e-mail adreslerini vermelerini mi vb.)
Örnek:
”………………… alanında iş arıyorum. CV’me …………………… linkinden ulaşabilirsiniz. Bu gönderiyi paylaşarak aradığım işi bulmamda bana yardımcı olabilirsiniz.”
Not: Eğer işaretliyse ”profilimi sadece arkadaşlarıma” göster ayarını mutlaka değiştirin. Aksi takdirde profilinize göz atmak isteyen işverenler profilinizi görüntüleyemez.

2- Linkedin Gelişmiş Arama Seçeneğini Kullanın

Linkedin profilinizi oluşturup beklemek size hiçbir şey kazandırmaz. Mükemmel bir özgeçmişiniz olsa bile fark edilmek zorundasınız. Linkedin’i proaktif kullanın. Eyleme geçin. ” Gelişmiş arama” sekmesinden  ”iş ilanları” kısmını seçin ve aradığınız pozisyon ile ilgili anahtar kelimeleri girerek ”ara” tuşuna basın.
Bu arada profesyönel bir Linkedin profili hazırlamak istiyorsanız işi ucuza kapatabilmek için:
  • Mükemmel bir ingilizceniz olmayabilir, o zaman Tureng Forum Çevirmen İlanlarına göz atın. Ucuz şekilde kaliteli çeviriler yaptırabilirsiniz.
  • Eğer çevirinizden hala memnun değilseniz  bir ”native işi sizin için denetleyebilir. Bu hizmeti ise Fiverr üzerinden 5 dolar karşılığında temin edebilirsiniz.

3- Profillerinizde CV linkinizi verin
Önceleri CV’ler sadece kağıt üzerinde olurdu. İnternetin yaygınlaşması ve kariyer.net, yenibiris.com gibi kariyer sitelerinin pazarda tutunmasıyla CV’lerimiz dijital mecraya kaydı. Linkedin ile birlikte CV’lerimiz sosyalleşmeye başladı. Fakat bu sitelerin hepsinin ortak özelliği statik CV üretmeleri. CV’nizi video gibi multimedya araçlarıyla zenginleştirerek görücüye çıkarmanız fark yaratan bir tarzınız olduğunu gösterir. Yapamamaktan korkmayın. Ücretsiz araçlarla profesyönel CV’ler hazırlayabilirsiniz. Tek yapmanız gereken isminizi içeren alan adını satın almak. Bu da 20 liradan fazla değil.
CV’nizi web sitesine nasıl entegre edeceksiniz?
Birçok ücretsiz araç olsa da en etkili 3 platform Wix, Blogger ve Tumblr. 3 platform için de hiçbir kod ya da yazılım bilgisine gerek yok.
  1. Wix: Wix sayesinde dinamik CV’nizi çok kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Eğer birkaç adımda hazırladığınız sitenizi wix.com ile biten değil de özel bir alan adına taşımak isterseniz(kendiisminiz.com) senelik 25 dolar civarında bir ücret vermeniz gerek. Fazlasıyla profesyönel görünen bir CV için 25 dolar uygun bir rakam gibi görünüyor.
  2. Blogger: Google’ın ücretsiz blog servisi blogger’ı hepiniz biliyorsunuz. Blogger CV hazırlamak için gayet esnek bir arayüz sunabilir. CV’nizi blogger’da hazırladıktan sonra özel alan adınıza yönlendirebilirsiniz. Böylece yapmanız gereken sadece biraz para vererek alan adı satın almak.
  3. Tumblr: Son günlerde Yahoo’nun 1 milyarın üzerinde para vererek satın almasıyla dikkatleri üzerine çeken blog platformu Tumblr, CV hazırlamak için en kaliteli arayüzü sunuyor. Neden?  Çünkü sade görünümlü fakat bir o kadar da dikkat çekici temaları çok düşük bir fiyata satın alabiliyorsunuz.  Örneğin bu temanın fiyatı sadece 8 dolar. Aynı kalitede bir temayı WordPress altyapısı ile temin etmeyi düşünürseniz en az 20 doları gözden çıkarmalısınız.
Yok eğer ben tamamen ücretsiz olsun istiyorum diyorsanız Slideshare aradığınız araç. CV’nizi Microsoft Powerpoint aracıyla birkaç sayfa olarak hazırlayın. Daha sonra .ppt formatında hazırladığınız CV’nizi Slideshare.com’a girerek yükleyin. Slayt şeklindeki CV’nizin URL’si hazır.
Bu araçlardan faydalanarak CV’nizi oluşturduktan sonra özgeçmişinizin bulunduğu sitenin URL’sini tüm sosyal ağ profillerinize ekleyin. (Profil kısmına). Örneğin Twitter’a herkesin görebileceği şekilde CV linkinizi koyabilirsiniz. Eğer alan adınız fazla uzun ise kısaltmak için goog.gl veya bit.ly gibi bir araç kullanın.

4- Online İtibarınızı Yönetin
Artık gerçekte kim olduğunuz kadar önemli olan bir madde daha var. Google’da kimsiniz? Kendinizi hiç Google’da arattınız mı? Emin olun, çoğu işveren sizi google-lıyor. Bundan 10 sene önce bir bloga yaptığınız saçma bir yorum hala isminiz aratıldığında Google’da ilk sırada olabilir. Riski farketmelisiniz.
Bonus: En kolay şekilde Google’da isminiz aratıldığında istediğiniz sitelerin ilk sıralarda görünmesini nasıl sağlayabilirsiniz?
Online İtibar Yönetimi hakkında hazırladığım ücretsiz e-kitabı indirerek konuyu daha detaylı inceleme imkanınız olsa da bunun için  uygulayabileceğiniz en kolay yöntem sosyal ağlardaki profilllerinizin URL’lerini kendi isim ve soy isminizin yer alacağı bir URL ile değiştirmek. Yani Facebook, Linkedin ya da Google Plus gibi sosyal platformlar bir profil oluşturduğunuzda size isim ve soyisminiz dışında gereksiz rakamların yer aldığı URL’ler verir.
Bunları www.linkedin.com/isminizsoyisminiz, www.facebook.com/isminizsoyisminiz ve https://plus.google.com/isminizsoyisminiz şeklinde değiştirmelisiniz.
Bunu yapmak için Google’da ”Facebook URL değiştirme” ya da ”Linkedin URL değiştirme” diye arama yapın, aradığınız yanıtını bulacaksınız.
Bu formül neden işe yarıyor?
Bu formülün işe yaramasındaki en büyük neden ilgili sosyal ağların Google’ın gözünde aşırı değerli olması. Örneğin Linkedin.com’un pagerank değeri 9.
Dolayısıyla URL yapısında isim ve soyisminizin yer aldığı bir Linkedin profili oluşturduğunuzda Google isminiz ve soyisminiz aratıldığında profilinizi ön sıraya taşıyor. Kısaca Linkedin’in Pagerank değerinden faydalanmış oluyorsunuz. Böylece hakkınızda çıkan olumsuz bulduğunuz içerikler geri plana itiliyor. Büyüleyici değil mi?

5-  Yahoo Alerts, Google Alerts ve Twitter Alerts (Twilert ya da Tweetbeep)

Google, Yahoo ya da Twitter’da aramış olduğunuz iş ya da pozisyon ile ilgili ne zaman bir veri indekslense e-mail adresinize uyarı gönderebilir. Örneğin, Google alerts’e girip ”dijital pazarlama uzmanı aranıyor” anahtar kelimesini yazarak güncel içerik girişlerinin e-mailinize gönderilmesini isterseniz, ne zaman  ”dijital pazarlama uzmanı aranıyor” ile ilgili bir içerik girilse Google e-postanıza bildiri yapar. Aynı şekilde  ne zaman  ”dijital pazarlama uzmanı aranıyor” diye bir tweet atılsa Twitter aracı e-mail ile size bilgi verebilir.
O zaman tüm kombinasyonlarla ilgili ”alert” oluşturma vakti.
  •  dijital pazarlama uzmanı aranıyor
  •  dijital pazarlama uzmanı arıyoruz
  •  dijital pazarlama uzmanı arıyor
  •  dijital pazarlama uzmanı iş ilanı vb.
Eski yöntemleri bırakın. Belki de aradığınız iş size bir sosyal medya kadar uzak…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder