Sayfalar

ToolBars

Get our toolbar!

26 Mayıs 2013 Pazar

Kullanıcıların Mobil Alışverişe Yaklaşımı


Dünyada mobile olan eğilimler gittikçe artıyor. Mobil teknolojik gelişmeyle birlikte pazarın büyük bir bölümünü de kendine çekmeye başladı. Bunun en yakın örneği: ABD mobil ticaretinde 2013 yılı ilk çeyreğinde %31’lik bir büyüme yaşandı. Mobilin dinamiğine büyük işletmelerin yanı sıra küçük ve orta ölçekli işletmelerde mobil platformlarda yerini alarak katkı sağladı.
1997 yılında Dr. Gordon S. Black tarafından kurulan “Harris Interactive” bir pazar araştırma şirketidir. 2013 yılında Harris Interactive araştırmasında kullanıcıların alışveriş deneyimine yer verildi. Araştırma rakamları ise oldukça ilgi çekici.
Mobil cihazlardan alışveriş deneyimini yaşayan kulllanıcı sayısı % 68 olarak belirtiliyor. Akıllı telefon ve tabletlerden alışveriş yapan kadın kullanıcılarda %62, erkekler de ise % 74’lük bir oran olarak karşımıza çıkıyor. Mobil alışveriş serüvenine katılan kullanıcılar en büyük tereddütü kredi kartı bilgi paylaşımında yaşıyor ve bu oran % 51 olarak değerlendiriliyor.
Mobile dair verileri değerlendirmeye alan diğer bir raporu ise, Google blogunda yayınladı.Bu araştırmadaise fiziki mağazalara giden ziyaretçilerin % 84’ü akıllı telefonlarını düzenli olarak kullanıyor. Akıllı telefon kullanıcılarının %62’si mağaza içinde mağazanın internet sayfasını ziyaret ediyor. Kullanıcılar çalışanlardan bilgi almak yerine mobil cihazları aracılığı ile istedikleri bilgiye ulaşmayı daha çok tercih ediyor. Ayrıca tüketicilerin % 39’unun mağaza içinde mobil cihazlarından kupon ve kampanya öğrenmek için uygulamalara yöneldikleri görülmektedir. Akıllı telefon kullanıcılarının % 90’ının alışverişe başlamadan önce uzun bir araştırmaya başladıkları görülmektedir.
Mobil cihaz kullanıcılarının alışveriş serüvenlerinin zor ve uzun bir süreci kaplamasının yanı sıra, fiziki mağazalarda bulunan kullanıcılar cihazlarını bir yardımcı olarak görüyor. Düzenli akıllı telefon kullanıcıları ise daha çok alışveriş yapıyor. Fiyat karşılaştırma, lokasyon bulma, kampanya sorgulama, bilgi edinme gibi birçok konuda alışveriş arkadaşı olarak akıllı telefonlar tercih ediliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder