Sayfalar

ToolBars

Get our toolbar!

12 Mayıs 2013 Pazar

Google Android için sosyal bir oyun merkezi kuruyor


Google, Android’in uygulama ekosistemini geliştirmek için yoğun bir çaba harcıyor. Apple’ın öne çıkardığı özellik olan uygulama çeşitliliği iOS cihazlarındaki en önemli avantajlardan biri. Android tarafında uygulama sayısında çok ciddi bir sorun yok fakat uygulamaların karlılığı iOS’un gerisinde görünüyor.
Google bu durumu değiştirmek ve uygulama gelirlerini artırarak Google Play’in özellikle de geliştiriciler için daha da cazip hale gelmesini sağlamak için yeni bir adım atmaya hazırlanıyor. Muhtemelen Google tarafından detayları aslında 15 – 17 Mayıs’ta düzenlenecek Google I/O Geliştirici Konferansında açıklanacak olan bu yenilik Android Police’in ortaya çıkardığı ipuçları ile planlanandan erken bir zamanda sızmış oldu.
İşte Google’ın özellikle oyun geliştiricileri yakından ilgilendiren Google Play Games ile sızan ilk bilgiler…

Çok oyuncu desteği, liderlik tablosu ve sosyal paylaşımlar

Aslında Google’ın oyun uygulamalarına yönelik bu güncellemesi ile ortaya çıkan Google Play Games, büyük oranda iOS platformundaki Game Center’ı andırıyor. Google’ın oyun merkezi temel olarak çok oyunculu oyun imkanı, liderlik tabloları, başarılar (achivements) ve oyun verileri ve gelişmelerini buluta kaydetme imkanı sağlıyor.
Tüm bunlar önemli eklentiler ama Google’ın bu güncelleme ile asıl hedefi oyunların sosyal ağlarda viral olarak yayılmasını sağlamak gibi görünüyor. Uygulama içerisindeki çok oyuncu desteği ve liderlik tablosu gibi özellikler Android oyunlarına belli oranda sosyal bir katman ekliyor olsa da, asıl fark Google+ ile ortaya çıkacak. Google, oyunlar ile ilgili pek çok detayı Google+ üzerinden paylaşmayı bu güncelleme ile mümkün kılıyor.
Peki sadece oyunları kapsayan bu tarz bir güncelleme Android’in uygulama gelirlerine ne ölçüde etki edebilir? Muhtemelen tahminlerinizden daha fazla çünkü Google Play’in gelirlerinin çok büyük bir kısmını oyun uygulamaları üretiyor. ABD’de oyun ve oyun içi satışlar tüm Google Play gelirlerinin yaklaşık yüzde 75’ini oluştururken, Güney Kore gibi oyunun daha fazla ilgi gördüğü bölgelerde bu oran yüzde 95’e kadar çıkabiliyor.