Sayfalar

ToolBars

Get our toolbar!

8 Haziran 2013 Cumartesi

LeWeb Londra’da Airbnb’nin hikayesi ve paylaşım ekonomisi konuşuldu

Sizler için canlı olarak yayınladığımız ve medya sponsoru olduğumuz LeWeb Londra, ilk gününde günün ilk konuşmaları ile start aldı.
LeWeb’in kurucusu Loic Le Meur, Airbnb’nin kurucu ortaklarından Joe Gebbia ile konuştu ve bunun ardından da, Airbnb’nin topluluktan sorumlu yöneticisi ve E-staff üyesi Douglas Atkin sunumunu gerçekleştirdi.
Yapılan söyleşide ve sunumda, en çok öne çıkan konu ise paylaşım ekonomisiydi. Joe Gebbia ve Douglas Atkin, paylaşım ekonomisinin dünyanın daha iyi bir yer olması için önemli bir konu olduğunu aktardı.
Hatırlarsanız Airbnb geçtiğimiz yıl yeni bir tur yatırım almıştı ve uluslararası alanda büyümesini sürdürmeye çalışmıştı. Bu planlar kapsamında ülkemize gelen Airbnb temsilcileri, Türkiye planlarını ve Airbnb’yi de Webrazzi üzerinden paylaşmıştı.
Başlangıçta sadece 2 rezervasyon ile yola çıktıklarını aktaran Airbnb, bugün geldikleri noktada 2012 yılı sonu itibariyle, tam 4 milyon konaklamaya hizmet verdiklerini de yine verilerle açıkladı.
Joe Gebbia, girişimcilik ile de konuştu ve girişimciliğin, aslında iki noktayı farklı yollardan birleştirmek olduğunu dile getirdi. Gebbia, ayrıca geleceğin en önemli trendlerinden birinin offline ile online birleşimi noktasında nasıl bir tasarım ve kurgu yapılacağını görmek olduğunu dile getirdi.
Douglas Atkin, işin biraz daha paylaşım ekonomisi yönüyle konuştu. İşbirlikçi ekonomide bir sonraki adımın, paylaşım ekonomilerinin birbirine bağlanması olduğunu aktardı. Bu noktada benim bir örnek vermem gerekirse, mesela Airbnb üzerinden konaklayacağım yeri belirledim ancak benim bir de otomobilime ihtiyaç olduğunu varsayalım. Bu noktada, paylaşım ekonomisini destekleyen bu tarz servislerin birbirine bağlanması, bir sonraki önemli adım olacak.

Uygulama pazarı lideri iOS 4 ay sonra liderliğini Android’e kaptırabilir

Uygulama rekabetinde Apple’ın bir üstünlüğü olduğu biliniyor. Toplam uygulama sayısı ve toplam indirme rakamlarında da Apple’ın liderliğini görmek mümkün. Fakat özellikle son 6 aylık süreçte Android’de gözlenen büyük bir çıkış bu durumun değişmek üzere olduğunun sinyallerini veriyor.
Şu anda App Store’da yaklaşık 850 bin uygulama varken Android’de bu sayı 700 binin biraz üzerinde. Apple yakın zamanda toplam 50 milyar adet uygulama indirildiğini duyurmuştu. Android’in ulaştığı rakam ise 48 milyar. Yani Apple halen toplam indirmelerde halen 2 milyar adetlik bir farkı koruyor.
Aylık indirme sayılarına bakıldığında ise Android’in birkaç ay içerisinde toplam indirmelerde öne geçme ihtimali çok yüksek görünüyor…
Son rakamlara göre ayda indirilen iOS uygulama sayısı 2 milyar civarında. Android cihazlarda ise bu rakam 2,5 milyar olarak göze çarpıyor. Bu eğilimler aynı şekilde devam edecek olursa Android’in 4 ay içerisinde toplam indirmelerde iOS’u yakalaması muhtemel görünüyor.
Asymco'nun verilerine göre solda toplam indirme rakamları, sağda cihaz başına indirme oranları
Asymco’nun verilerine göre solda toplam indirme rakamları, sağda cihaz başına indirme oranları
Diğer ilginç bir nokta ise cihaz başına ortalama uygulama indirme sayıları. Burada Apple ciddi bir üstünlük sağlamış gibi görünüyor. Şu anda her bir iOS cihaz için ortalama indirilen uygulama sayısı 83’e ulaşmış durumda. Android cihaz sahipleri ise ortalama 53 uygulama indiriyorlar.
Fakat Android’in cihaz başına farkı kapatacak en önemli kozu piyasadaki toplam cihaz sayısı. Piyasada App Store’dan uygulama indirebilen toplam 600 milyon kadar Apple markalı cihaz bulunuyor. Google Play üzerinden uygulama indirebilen cihazların sayısı ise 900 milyon’da.
Yani cihaz başında daha az uygulama indiriliyor olsa da, toplam cihaz sayısının daha fazla olması Android’in pazarda üstünlüğü eline geçirmesi açısından en büyük kozu olarak öne çıkıyor.

Facebook arkadaşlarınızla 1GB’a kadar dosya transferi yapabilmenizi sağlayan Pipe yayında

Bugün size Pipe isimli bir uygulamayı tanıtacağız. Yazının devamında hakkında detayları bulabileceğiniz, Almanya merkezli bir ekibin elinden çıkan uygulama; Facebook üzerinde arkadaşlarınızla 1GB’a kadar dosya paylaşımı (aslında teknik olarak transferi) yapmanıza olanak sağlıyor. Üstelik gerçek zamanlı ve ücretsiz olarak.
Sürükle-bırak yöntemi ile Facebook’taki arkadaşlarınızla dosya paylaşmanıza olanak sağlayan uygulama, Facebook hesabınız ile uygulamaya giriş yapmanızdan başka bir şeye ihtiyaç duymuyor. Yani dosya tranferi yapacağınız arkadaşınızın paylaşımdan önce Pipe kullanıcısı olmasına gerek de yok.
Pipe CEO’su Simon ile uygulamanın detaylarını konuştuğumuzda Simon’un en dikkat çekici cümlelerinden biri de; Facebook’un 1 milyar kullanıcı ile dünyanın en büyük online platformu olmasına rağmen arkadaşlarınızla dosya transferi yapamamanın önemli bir eksiklik olduğunu söylemesiydi.
Simon’a Pipe’ı nasıl anlatacağını sorduğumuzda ise şöyle bir cevap aldık: “Pipe’ı ortaya çıkartmak için gerçekten çok çalıştık. Pipe’ı herkes kolayca kullanabilir, bunun için transferini gerçekleştirmek istediğiniz dosyayı sürüklemeniz yeterli. Arkadaşınızda Pipe yüklü olmasa bile bildirim geldiğinde Pipe’ı kullanarak dosyayı indirmesi mümkün.”
2011 Mart’ta bu fikir için yola çıkan Berlin merkezli Pipe ekibi şu an 10 kişinin üzerinde ve ekibin yarısı teknik kişilerden oluşuyor. Konunun teknik yanına da biraz girmek gerekirse Pipe üzerinde dosya transferleri tamamen Pear-to-Pear olarak gerçekleşiyor. Bu arada Pipe’da transfer edeceğiniz dosyalar için herhangi bir format kısıtlaması bulunmuyor.
pipe-dosya-gonderimiYukarıda da söylediğimiz gibi Pipe vasıtasıyla dosya transferi yapabilmeniz için karşınızdaki kişinin Pipe kullanıyor olmasına gerek yok. Ki bu da uygulamanın viral olarak hızlıca yayılmasına önemli bir etken olacaktır. Ayrıca Pipe’ın tamamen ücretsiz ve kullanımının kolay olmasının da söz konusu viral etkiye olumlu yansıyacağı kesin.
Diğer yandan Pipe’ın başta mobil platformlar olmak üzere genişleyebileceği çok sayıda alan bulunuyor. Dolaylı yoldan rakip olduğu Dropbox gibi dosya paylaşım platformlarının Pipe kadar direkt ve karşılıklı bir iletişim sunmadığı da kesin. Kısacası Pipe’ı 1GB’a kadar olan dosya gönderimleri için e-mail atmak veya USB kullanmanın alternatifi olarak kafanızda konumlandırabilirsiniz.
Tohum yatırımını alan ve ikinci yatırımın da yakın olduğunu paylaşan Pipe ile ilgili gelişmeleri size aktarmaya devam edeceğiz.
Son olarak Pipe’ı şu adresten deneyebilirsiniz.

Fotografik hafıza cihazı Memoto’ya yarım milyon dolarlık ön sipariş geldi

Kitlesel fonlama ile yola çıkan ve kullanıcılara bir fotografik hafıza cihazı sunan MemotoLeWeb Londra 2013′deki oturumlara katılan isimler arasındaydı. Paylaşım ekonomisi oluşturularak hayata geçirilen projelerden biri olan Memoto’nun CEO’su Martin Kallstrom dikkat çekici açıklamalarda bulundu.
Martin Kallstrom’un açıklamalarından önce Memoto’dan kısaca bahsedelim. Giyilebilir teknoloji ürünü olarak sayabileceğimiz Memoto, üzerinde bulunan 5 megapiksellik kamerayla 30 saniyede bir fotoğraf çekiyor.
Fotoğraflarla beraber fotoğrafın çekildiği konum ve zaman damgası paylaşılıyor. Fotoğrafları albümleyen Memoto’nun özellikleri arasında buluta depolamada bulunuyor. Memoto’nun çektiği fotoğraflara hem mobil cihazlar hem de bilgisayarlar aracılığıyla ulaşılabiliyor.

50 bin dolardan 500 bin dolara

Başlangıçta bir Kickstarter ile yola çıkmaya karar verdiklerini ifade eden Kallstrom, proje için 50 bin dolar hedeflediklerini söylüyor. Kallstrom,yaklaşık bir ay için hedeflediklerinin yaklaşık 10 katı kadar bir fon topladıklarını ve 500 bin dolara ulaştıklarını dile getiriyor. Kallstrom’un açıkladığı rakamlar arasında cihaz için verilen ön sipariş adedi de bulunuyor. Bu bilgiye göre geçen aylarda ön siparişe sunulan cihaz için şu ana ana kadar toplamda yarım milyon dolar sipariş talebi gelmiş durumda.
Kallstrom, Memoto’nun kullanıcıların değiştirebilecek nitelikte bir cihaz olduğunu öne sürüyor. Memoto’nun engellilerden, çocuklara kadar birçok yaş grubuna hitap edebilecek bir cihaz olduğunu belirten Kallstrom, insanların kendini ifade edebilmesi noktasına dikkat çekiyor.
Cihaz şu anda satışta değil. Ancak gelecek 1-2 ay içinde Memoto’nun raflardaki yerini alabileceğini paylaşalım. Cihazın ön sipariş fiyatı ise 279 dolar. Memoto hakkında daha ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

FutbolBurada.com: Futbol odaklı yeni nesil haber sitesi

Türkiye’de ve dünyada blog platformları yatırım çekiyor, yeni nesil blog platformları ortaya çıkıyor ve dijital yayıncılıkprofesyonel içerikler temelinde yeni bir yükselme çağı yaşıyor. Buna rağmen Türkiye’de içerik temelli bir girişime imza atmak halen bir cesaret işi. Futbolburada.com da bu cesareti belgeleyen nadir girişimlerden.
Ağustos 2012′de New York’tan İstanbul’a dönen Ömer Üçer, finans sektöründeki kariyerine girişimcilik rozeti takmak isteyen bir isim. 150 farklı fikir arasından tercih yapmak istediğinde Türkiye’nin en popüler 20 yerli sitesi içinde 13 genel haber sitesi, 3 tane de spor haber sitesinin yer aldığını görmüş.
Üçer, bu istatistiğe dayanarak ve Türkiye’deki futbol sevgisine güvenerek Futbol Burada’yı hayata geçirmeye karar vermiş. Bu hikayeyi de kendi blogunda uzunca anlatmış.
futbol burada futbol haber
Futbol Burada’da ne var?
Aybars Badur ile Riko.co‘yu kuran Ömer Üçer, Futbol Burada’nın öncelikle kullanıcı deneyimi ve kaliteli içeriğe odaklandığını söylüyor. Kullanıcıları da aktif olarak içerik üretimine dahil ediyor ve tabiri caizse yazarlar el üstünde tutuluyor.
Siteye üye olan kullanıcılar yazar olabildiği gibi okuyucu olarak yazarları takip etme şansına da sahip oluyor. MyFutbol sayfasından takip edilen yazarların içeriklerine kolayca ulaşılabiliyor. Yani Futbol Burada sadece bir haber-analiz sitesi olarak değil sosyal bir platform olarak hizmet veriyor.
futbol burada futbol haber 2
Bu noktada girişimin geliştirme sürecinde olduğunu, yakın zamanda oyunlaştırma gibi daha fazla sosyal etkileşimin kullanıcılara sunulacağını paylaşalım.
150 yazar ve tanıdık isimlerden yazılar
Futbol Burada, bu kadar sıcak ve hızlı bir dünyada elbette güncel haberlere de yer veriyor. Doğan Haber Ajansı’nın haberleri de resmi abonelik ile sitede yayınlanıyor. Sadece 1 aydır genele açılan site şimdiye kadar 150 yazara, 450 üyeye, 28 bin tekil ziyaretçiye ulaşmış.
Futbol meraklılarının tanıyabileceği Ali Ece, Bağış Erten ve Banu Yelkovan gibi futbol dünyasında tanınan isimlerin yazı gönderdiği Futbol Burada, şu anda ağırlıklı olarak Türkiye ve Avrupa liglerini takip ediliyor. Sezon başında geliştirme sürecinden çıkılması, iOS ve Android uygulamalarının hazırlanması planlanıyor.

Zipcar sadece Londra’da 1600 araç ile hizmet veriyor

Paylaşım ekonomisi temalı LeWeb Londra başarılı sunumlarla devam ederken, ikinci gününde en çok merakla beklenen oturumlardan birisi de Zipcar ile yapılacak söyleşiydi.
Bildiğiniz gibi Zipcar’ın adını son dönemde sıkça duymaya başladık. En son Avis tarafından 500 milyon dolara satın alınacağı söylentilerini aktardığımız Zipcar, yenilikçi bir araç kiralama ve paylaşım servisi. LeWeb’deki söyleşide Zipcar’ın Avrupa Başkanı Frerk-Malte Feller, TechCrunch Avrupa Editörü Mike Butcher’ın sorularını yanıtladı.
Frerk-Malte Feller, ilk olarak Zipcar’dan bahsetti ve Mike Butcher’ın sorusu üzerine, Zipcar’ın rakiplerinden ve klonlarından ayıran farklı noktaları anlattı. Zipcar’ın yenilikçilik konusunda önemli adımlar attığını aktaran Feller; pahalı otomobilleri, ucuz bir fiyata paylaşmayı yönetmenin, işlerinin en zor yanı olduğunu da dile getirdi.
Londra’da 1600 Zipcar aracı hizmet veriyor
Zipcar’ın Avrupa’daki üst düzey ismi Frerk-Malte Feller, Zipcar ile ilgili bazı veriler de paylaştı. Londra’da 1600 tane araç ile hizmet verdiklerini belirten Feller, bir sonraki sınavlarının hareketlilik olduğunu belirtti. Örnek vermek gerekirse, Londra’dan araç kiralayarak Manchester şehrine gitmek isteyen bir kullanıcıya hizmet vermek ve bunun yönetimi sağlamak, Zipcar için önemli ikinci adım olacak.
Paylaşım ekonomisi üzerine de konuşan Feller, paylaşım ekonomisinde insanların kendi araçlarına sahip olma gerekliliğinin bulunmadığının altını çizdi. Bir Zipcar aracının, 15 özel aracına bedel olduğunu ve 15 aracın yerine geçtiğini de açıkladı. Felfer, Volkswagen ve BMW gibi markaların, en çok ilgi duyulan ve kiralanan markalardan olduğunu da sözlerine ekledi.

İnternette her gün 500 bin fotoğraf yükleniyor, mobil dünya hızla büyüyor

İnternet girişimleri için ABD’nin önemli accelerator (hızlandırıcı) programlarından biri olan Entrepreneurs Roundtable Accelerator (ERA) hakkında siz Webrazzi okuyucularına daha önce çeşitli haberler iletmiştik.
NYC merkezli program, bu Mayıs ayında 2013 kış dönemini sonlandırmıştı. ERA bugün yaptığı açıklamada 2013 yaz dönemini duyurdu. 1200′ün üzerinde başvurudan 10 tanesini olumlu olarak değerlendirip programa dahil eden ERA, söz konusu girişimlere 40 bin dolar tohum yatırımı da yapacak.
ERA girişimlere yaptığı tohum yatırımın haricinde ortak bir ofis alanı, hukuksal danışmanlık ve 200 kadar kişiden oluşan mentör ekibinin katkılarını da sunuyor.
ERA’nın 2013 yaz dönemine katılmaya hak kazanan girişimleri hemen aşağıda sizlerle paylaşıyoruz.
admittedlu-logoAdmitted.ly özetle öğrencilerin kendileri için uygun olan üniversiteyi bulmasına yarıyor. Kişilik ve psikoloji temelli bazı testlere dayanan bir sistem inşa eden girişim; öğrencilerin bütçe, lokasyon, hedef ve ilgileri doğrultusunda kendileri için uygun bir üniversite tercihi yapmasına yardımcı oluyor.
agolo-logoAgola Twitter’ı merkezine koyan, üçüncü parti bir servis. Kullanıcılarına Twitter üzerinde sorulan soruları ve bu sorulara verilen yanıtları sunan uygulama, bir anlamda kelime işleme ve semantik-web gibi konularda önemli bir altyapı sağlamak istiyor.
closet-dash-logoClosetDash adından da anlayabileceğiniz gibi kadınların modayı takip etmesini ve platform üzerinden alışveriş yapmasını sağlıyor. ClosetDash’te alışveriş yapmak istediğiniz kategoriyi seçtikten sonra beden ve renk gibi seçimlerinizin ardından sade ve basit bir tasarımda ürünleri inceleyebiliyorsunuz.
gigzolo-logoGigzolo yazarlar, fotoğrafçılar ve müzisyenler için bir pazar yeri olarak konumlanıyor. Platformda sanatsal performans gösterecek olan kişileri; online konuşma, fiyat kıyaslama, galeriler ve yorımlar ile seçebilmek mümkün.
machinio-logoMachinio kullanılmış veya sıfır durumda olan endüstiriyel araç ve makinalar için bir arama motoru. Platform bünyesinde şimdiden yarım milyon içerik bulunduruyor.
metropolist-logoMetropolist fikir olarak duymaya çokca alıştığımız bir noktaya dayanıyor: sosyal tavsiye sistemi. Metropolist’te arkadaşlarınızın veya platformda bulunan ve sizinle aynı zevkleri paylaşan diğer kullanıcıların tavsiyeleri doğrultusunda yeni mekanlar keşfedebiliyorsunuz.
nutmeg-logoNutmeg öğretmenlere daha kolay bir şekilde sınav, quiz ve ödev hazırlama şansı sunuyor. Nutmeg’de öğrenciler analiz edilerek soru bankasından öğrenci bazlı soru çekmek mümkün.
piiku-logoPikuu için insanların video izleyerek para kazanmasını, daha doğrusu ücretli bir hizmeti ücretsiz kullanmasını, sağlayan yeni nesil bir video reklamcılığı platformu diyebiliriz.
rockerbox-logoMobil temelli bir girişim olan Rockerbox, ürün keşfetme konusunda yeni bir açılıma imza atıyor. Akıllı sistemi ile kullanıcılarına ilgilenebilecekleri ürünleri listeleyen girişim, mobil alışveriş alanında hizmet veriyor.
tapactive-logoİnternet ve mobil alanda spor konulu çok sayıda girişim var. Tapactive ise insanları kendi istedikleri alanlarda, hatta evlerinde spor yapmalarına olanak veriyor. Platform üzerinde takvim uygulaması ve arkadaşlarınızı davet etme gibi özellikler de var.